Verhuizen naar een nieuw appartement kan een spannend nieuw hoofdstuk in je leven zijn. De dag van verhuizing kan echter ook ongelooflijk stressvol zijn.
De verhuizing vooruit plannen vermindert de stress in ieder geval. Hoe meer je in de hand hebt, des te beter zal de dag verlopen. Begin in ieder geval minimaal twee weken van te voren, het liefst nog voordat je met het inpakken begint.
Opruimen
Het is een goed moment om er bij stil te staan welke spullen je niet meer nodig hebt of wat er niet meer in je nieuwe huis past. Zie de verhuizing als een kans om op te ruimen. Je kunt de meeste spullen waarschijnlijk verkopen of weggeven.
Wees op tijd met verhuisdozen bestellen. Voor je het weet is het al tijd om alles in te pakken, je kunt de dozen dan maar beter in huis hebben.
Wanneer je bezig bent om de keuken in te pakken, dan kun je je maaltijden voor de dagen plannen dat je bezig bent met het verpakken van je keuken artikelen. Je kunt maaltijden voor de vriezer bereiden die je gemakkelijk kunt ontdooien of gewoon genieten van uit eten gaan voor een paar avonden.
Een speciale verhuistas kan de dag redden. Pak alles in wat je normaal nodig hebt voor een weekendtrip. Pak schone kleren, toiletartikelen, opladers en enkele schoonmaakbenodigdheden in. Houd deze tas in je auto, zodat het niet te vol wordt en deze verdwijnt tussen de ander verhuisspullen.
Zwaar en vermoeiend
Verhuizen is fysiek zwaar en vermoeiend. Zorg ervoor dat je snacks en water hebt om bij te tanken wanneer je energie laag wordt. Bied ook je verhuizer snacks aan om de sfeer goed te houden.
Zorg voor voldoende verhuisdekens. Hiermee kun je meubilair inpakken en er voor zorgen dat het niet beschadigd raakt. Het zorgt er bovendien voor dat je appartement ook niet beschadigd wordt. Het is net als verhuisdozen eigenlijk een onmisbaar item.
Zorg er voor dat je dozen en tassen zijn ingepakt voor dat je gaat verhuizen. Verhuizers worden per uur betaald, dus als je de tijd neemt om dozen in te pakken terwijl ze wachten, dan kost het jou geld.
Een klassieke fout die vaak voorkomt is de ontdekking dat bepaalde items, zoals een bank niet door de deur passen. Zorg ervoor dat je al je artikelen meet en zorg ervoor dat ze in je nieuwe huis passen.
Dozen organiseren
Eén van de moeilijkste dingen bij het verhuizen is om al je dozen georganiseerd bij elkaar te houden. Het is nooit gemakkelijk om dingen te vinden wanneer je bij je nieuwe appartement aankomt. Dit kan eenvoudiger worden gemaakt via een kleurcoderingssysteem dat je bij elke doos gebruikt zodat je onmiddellijk weet in welke kamer de inhoud van de doos thuishoort.
Samen met kleurcodering van de dozen, kan het schrijven van een inventaris op elke doos nuttig zijn. Schrijf dit aan de zijkant van de doos omdat je de doos dan niet hoeft te tillen om te zien wat er op staat. Als dit als te lastig klinkt, dan kun je ook een foto maken van de inhoud van elke doos. Op die manier kunt je terugkijken in de foto’s om te vinden wat je zoekt.